טיפול בפריצת דיסק

פריצת דיסק היא מצב שבו הסחוס בין עצמות עמוד השדרה נפגע ויכול להידחס ולזוז ממקומו. מצב זה גורם ללחץ על חוט השדרה מאחורי הדיסק הפגום ויכול לגרום לנזק לעצבי השדרה היוצאים מאחד הצדדים של עצמות עמוד השדרה. הדיסק מורכב בעיקר ממים וחלבון, ופועל כבולם זעזועים, כשהוא מפריד בין עצמות עמוד השדרה ומאפשר להן לנוע בחופשיות, מה שמאפשר גם לך לנוע בחופשיות כתוצאה מכך. לכן, כשיש פגיעה בדיסק הבין חולייתי, הצוואר, הגב העליון והגב התחתון מתחילים לכאוב. אם הפגיעה בדיסק חמורה, הכאב עלול להקרין לראש, לזרועות, לידיים, לרגליים ולכפות הרגליים. תיתכן גם תחושה של עקצוץ, נימול וחולשה באזורים אלה.

דוגמא למקרה של טיפול פריצת דיסק

עידו היה מטופל של ד"ר יעקב הנס, כירופרקט, אשר סבל מכאב חמור בצוואר שהקרין לזרוע וכף יד ימין. הוא היה בן 44, בריא, ונהג לרוץ 10 ק"מ מדי יום. הכאב התחיל לאחר שסיים את אחת הריצות שלו. הוא ניסה משככי כאבים, מרפי שרירים, פיזיותרפיה, עיסוי ודיקור, אבל שום דבר לא עזר. כשהוא הגיע אליי, הוא לא יכל לרוץ כבר יותר מחודש בשל הכאב והיה מדוכא מאד. בדיקת MRI צווארי איששה שמדובר בפריצת דיסק. לצערי, עידו לא שתה מספיק מים ביחס למשקלו, והדיסק הפרוץ בצווארו התייבש ולא יכל להתאושש באופן מלא מהאימפקט שהריצות היומיות שלו גרמו.

חוזר לרוץ לאחר שבועיים בלבד!

הטיפול בפריצת דיסק במקרה זה כלל טיפול כירופרקטי עדין פעמיים בשבוע למשך 6 שבועות, תרפיה בלייזר קר וטיפול תזונתי, ותרגילים מיוחדים למתיחה וחיזוק שרירי הצוואר. בעזרת הטיפול המותאם של ד"ר יעקב הנס, כירופרקט, לפריצת דיסק, עידו חש בכ-80% טוב יותר כעבור שבועיים, וחזר לריצות שלו. כשהוא סיים את התוכנית שבניתי לו, שנמשכה שישה שבועות, הוא העיד כי הוא מרגיש- 100%, ושהוא חזר לרוץ 10 ק"מ ביום. בהמלצתי, הוא גם שותה כעת כמות מספקת של מים ביחס למשקל גופו.