טיפול בכאבי צוואר ושכמות

כאבי צוואר הם תופעה בלתי נעימה שכל אחד מאתנו יכול לסבול ממנה. חלקנו סובלים ממנה בעקבות יציבה לא נכונה, אחרים יושבים במשך שעות מול מחשב ויש המרימים משקולות. טיפול בכאבי צוואר ושכמות הוא מבין הטיפולים הנפוצים יותר במסגרת הכירופרקטיקה. ד"ר יעקב הנס נמצא כאן כדי לסייע לכם להתגבר על הכאבים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות למרפאה המקצועית שלו.

מדוע רוכבי אופניים זקוקים לביצוע טיפול בכאבי צוואר ושכמות

טיפול בכאבי צוואר ושכמות נפוץ בקרב רוכבי אופניים. אמנם רכיבה על אופניים נחשבת לאחד מבין סוגי הספורט המועדפים על רבים, אך היא יכולה לגרום לכאבי גב לא קטנים. אלה כמה מבין הסיבות שבגללן עלולים הרוכבים לסבול מכאבים:

• כיווץ מלאכותי – במהלך הרכיבה על האופניים, שרירי הצוואר מתכווצים בצורה סטטית, וזאת כדי לתמוך בראש. שרירי השכמות בתורם מצויים אף הם באופן סטטי, והם תומכים בגוף.
  • לא רק אופניים – מרבית רוכבי האופניים הם לא רק רוכבי אופניים. בדרך כלל מדובר באנשי משרד שנוהגים למקום עבודתם. ובכן, בנוסף לרכיבה, פעולות אלה גורמות לעומס על השכמות ולאחר מכן לכאבים.
  • יציבה בלתי טבעית – במהלך הרכיבה על האופניים גופו של האדם מצוי ביציבה בלתי טבעית. אנחנו רגילים לעמוד זקופים, אך במהלך הרכיבה פלג הגוף העליון מוטה קדימה. יציבה זו גורמת לכאבים בגב ובשכמות.
  • רכיבה בלתי חלקה – רוכבי אופניים המבצעים רכיבת שטח, פגיעים בעקבות חבטות שונות. כל סלע, מהמורה או בור גורמים לחבטות ומטלטלים את הגוף. מצב זה אינו תורם לבריאותו של הגב.

טיפול באמצעות מגע

כל היופי בכירופרקטיקה הוא שהטיפול אינו כולל התערבות כימית. כך שאין צורך למרוח משחות או לקחת כדורים שעלולים לפגוע באיברים אחרים של הגוף. הכירופרקטיקה מושתתת על מגע עדין של כף היד. כירופרקט מקצועי מאבחן את הכאבים ומתחיל בטיפול, בעזרת מגע עדין וזהיר. אם החלטתם לפנות לכירופרקט מומלץ בצפון, חשוב שזה יהיה אדם מנוסה. כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהגב שלכם נמצא בידיים טובות. אך תהססו לבקש מהכירופרקט להציג לכם תעודה המעידה על כך שהוא סיים את ההכשרה המתאימה.