טיפול בכאבי צוואר וכתפיים

כאשר אנו עובדים מול מחשב, נוהגים או משתתפים בשיעורים במכללה או באוניברסיטה, אנו נוטים לא פעם להזניח את אזור הצוואר והכתפיים ולשבת בישיבה לא נכונה או לא בריאה. הצוואר והכתפיים נוטים להזכיר לנו על קיומם בשעה שהם מתחילים לכאוב. או אז אנו יודעים שעליו לפנות לכירופרקט מקצועי כדי לקבל טיפול בכאבי צוואר וכתפיים. ד"ר יעקב הנס הוא כירופרקט מומחה המטפל בבעיות שונות כמו פריצת דיסק, כאבי צוואר, כאבי ראש, סימני לחץ ועוד.

טיפול בכאבי צוואר וכתפיים – כל מה שצריך לדעת

הכירופרקטיקה היא שיטה יעילה שבה משתמשים, בין השאר, לצורך טיפול בכאבי צוואר וכתפיים. מדובר בשיטה שפותחה במאה ה-19, והיא מבוססת על מגע באמצעות שורש כף היד. שיטת ריפוי זו השתכללה עם השנים והפכה למה שאנו מכירים אותה היום. ואכן, מטופלים רבים חשבים בשינוי ניכר לטובה בשעה שהם יוצאים מחדרו של הכירופרקט. אלה כמה דברים שכדאי לדעת על מהלך הטיפול:

• אבחון נכון – לפני שהכירופרקט ניגש לטיפול, הוא מבצע אבחון ראשוני. הוא מתשאל את המטופל, בוחן את ההיסטוריה הרפואית שלו ואת הצילומים שהתקבלו.
  • ביצוע הטיפול – לאחר מכן הכירופרקט עובר לטיפול עצמו. בשלב זה הוא נוגע בנקודות הכואבות ובודק את מפרקי עמוד השדרה.
  • מה חשוב לעשות לפני ואחרי הטיפול – לא מומלץ לאכול כשעתיים לפני הטיפול, כדאי לכסות את הגב התחתון והצוואר לאחר הטיפול, וכן חשוב להמתין כרבע שעה לאחר הטיפול הראשון על מנת לוודא שהוא עבר בהצלחה.

מדוע אנחנו סובלים מכאבי צוואר?

לא לחינם אנו באים לבצע טיפול בכאבי צוואר וכתפיים. מעבר לישיבה בלתי נכונה, קיימות סיבות מגוונות לכאבי הצוואר והכתפיים. אחד הגורמים הבולטים יותר הוא המכשיר הקטן שאנו נוטים לשאת בכיסנו בכל עת, הלוא הוא הסמארטפון. הטלפון הנייד הזה גורם לכאבים לא קטנים, בייחוד כאשר אנו מדברים בו ומחזיקים אותו באמצעות הכתף, או מקלידים הודעת טקסט. סיבה נוספת לכאבים היא תנוחת שינה בלתי נכונה. אנו עלולים לסבול משינה לא איכותית בעקבות שתיית יתר של אלכוהול או תשישות, בעקבות יום עבודה עמוס במיוחד. במקרה שבו הכאבים נמשכים מעבר לכמה ימים, חשוב לפנות לכירופרקט.