טיפול כירופרקטי בעקמת

ד"ר יעקב הנס הוא כירופרקט ותיק ומנוסה, אשר עסק בתחום במשך 17 שנה בקליפורניה וקולורדו, וכעת מטפל גם בארץ, כאשר בין טיפוליו השונים נמצא גם טיפול כירופרקטי בעקמת. גישתו הטיפולית של ד"ר הנס הינה גישה הוליסטית אשר מתייחסת אל האדם כמכלול, ולא מפרידה את המערכות השונות אחת מן השנייה. ד"ר יעקב הנס עושה שימוש בשיטות כירופרקטיקה עדינות אשר אינן מפעילות כוח על עמוד השדרה והאזור ולא גורמות לאי נוחות.

 

מהי עקמת ומהו טיפול כירופרקטי בעקמת?

  • עקמת, או סקוליוזיס, הינה ליקוי בעמוד השדרה וביציבה, אשר מתבטא בסטייה של עמוד השדרה אצל הסובלים מעקמת יופיעו הבדלי גובה בין שני צדדיי הכתפיים, או שיהיה מרחק לא שווה של שתיים או אחת מהשכמות מעמוד השדרה, וגם ייתכן מצב של חוסר איזון בין עצמות האגן, אבל אלה רק מאפיינים כלליים. בניגוד למה שחושבים, עקמת לא מתפתחת מישיבה לא נכונה, סחיבת חפצים כבדים או גב כפוף וכולי, אלא לרוב, הסיבות אכן יהיו א-סימטריה מסוימת סביב עמוד השדרה. במקרים מסוימים אין סיבה נראית לעין להתפתחות מצב זה.
  • טיפול כירופרקטי בעקמת: טיפול בעקמת הינו טיפול אשר אורך זמן. כירופרקט מומלץ ידע לאתר את מקור אי הסימטריה אצל המטופל ואז לאבחן כיצד הרגלי היום יום משפיעים על מצב זה. בעזרת יישור ושינוי הרגלים, שחרור חסימות לאורך עמוד השדרה והפגת מתח ניתן לטפל במצב. כמו כן טיפול כזה יכול לכלול גם חיזוק של השרירים מסביב לאזור הבעייתי, התאמת מדרסים לצורך שיפור היציבה, מתן הנחיות לפעילות גופנית מותאמת ותומכת וכולי. כאמור, חלק משמעותי בטיפול ובשימור תוצאותיו הוא התנהלות נכונה במהלך חיי היום יום, וישנן דרכים רבות לסייע לטיפול עצמו ולשמר את תוצאותיו – החל מלמידה אודות ישיבה נכונה ועד למתן הנחיות ליציבה מאוזנת במנחי הגוף השונים.

ואם נסכם

עקמת הינה בעיה נפוצה אשר הסיבות להופעתה אינן ידועות במלואן. במקרים רבים מתגלה העקמת בסמוך לגיל ההתבגרות, אז ישנו פרץ גדילה, כאשר אצל נשים המצב מחמיר יותר מאשר אצל גברים ורצוי לבצע אבחון וטיפול בעקמת בשלבים מוקדמים ככל שניתן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה