דרכי טיפול בפריצת דיסק צווארי

פריצת דיסק הוא מצב בו ישנו קרע במעטפת החיצונית של הדיסק והנוזל של עמוד השגרה יוצא החוצה. פריצת דיסק צווארי מתרחשת באזור הצוואר ומשפיעה על העורף, חגורת הכתפיים, הצוואר, הידיים וגם השכמות. דרכי טיפול בפריצת דיסק צווארי הן שונות ומגוונות. אחת הדרכים הנפוצות יותר היא באמצעות כירופרקטיקה. ד”ר יעקב הנס הוא כירופרקט מקצועי אשר נכון לסייע לכל מטופל במקרים של פריצת דיסק.

 

דרכי טיפול בפריצת דיסק צווארי – אילו דרכים קיימות

קיימים טיפולים שונים ומגוונים לפריצת דיסק באזור הצוואר:

  • טיפולי פיזיותרפיה.
  • הזרקת סטרואידים לעמוד השדרה.
  • כירופרקטיקה.
  • טיפולים תרופתיים – דוגמת שימוש במשחת וולטרן.

ראינו כי לא חסרות דרכי טיפול בפריצת דיסק צווארי. הטיפול הכירופרקטי הוא מבין הטיפולים הנפוצים ביותר ולא בכדי. מדובר בטיפול טבעי ומרגיע שיש לו השפעה רבה על גופו של האדם, אם מבצעים אותו נכון. המטופל בתורו עובר אבחון מדויק של המצב הרפואי שלו. הכירופרקט בודק את הנתונים הרפואיים וכן את הבדיקות השונות, לפני שהוא מתאים את הטיפול.

 

הסימנים לפריצת דיסק צווארי

לאורך חייו עלול האדם לסבול מכאבי צוואר תכופים. חיי השגרה שלנו מחייבים אותנו לעבוד מול מחשב שעות על גבי שעות, ועל כן אנו עלולים למצוא את עצמנו עם צוואר תפוס, מבלי היכולת להניע אותו ימינה או שמאלה. חלק מהמטופלים חשים גם בנוקשות בצוואר שעוברת כעבור זמן קצר. אבל יש מצבי שבהם התסמינים לא עוברים, והם צריכים להדליק בקרבנו נורה אדומה. ברגע שכאבי הצוואר ממשיכים מספר ימים והם מלווים בתופעות שונות כמו ירידה בכוח הזרועות או תחושה של נימול, חשוב לפנות לרופא בהקדם.

 

איך מאבחנים את פריצת הדיסק הצווארי?

האבחון מתבצע בדרך כלל על ידי רופא אורתופד, לרוב באמצעות ביצוע בדיקה גופנית ונוירולוגית. לאורך הבדיקה הרופא שולל מצבים רפואיים אחרים דוגמת גרורות, גידולים או ניוון בעצמות. לעתים נשלח המטופל לבצע בדיקות מתקדמות כמו סיטי או MRI, על מנת לוודא שאכן מדובר בפריצת דיסק צווארי. כך או אחרת, חשוב להביא את כל הבדיקות אל הכירופרקט המטפל כדי שהוא יוכל להתאים את הטיפול כראוי.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply