ד"ר יעקב הנס הוא כירופרקט ותיק ומנוסה אשר מעניק טיפול כירופרקטי בשיטות עדינות ללא הפעלת כוח, ומטפל בבעיות גב ותסמינים שונים, כמו למשל כאבי צוואר, כאבים בשורש כף היד וגם מעניק טיפול כירופרקטי לבלט דיסק. יעקב הנס משתמש בטכניקה בה מתבצעות לחיצות עדינות באזורים שונים, בהתאם למקום הבעיה, ובכך מחדש את הפעילות העצבית באזור, וכאשר פעילות מתחדשת ישנה הקלה בכאב.

מהו בלט דיסק ודרכי טיפול כירופרקטי לבלט דיסק

• בלט דיסק הינו מצב אשר בו בולט הדיסק הבין חולייתי לצדדי שורשי העצבים או לכיוון חוט השדרה. מצב זה נגרם עקב לחץ אשר מופעל ישירות על הדיסק, והוא יכול להתרחש בעקבות הפעלה עומס ממושכת על עמוד השדרה ועלול להיגרם גם בעקבות טראומה כמו למשל תאונת דרכים או נפילה.
  • בלט דיסק יכול לגרום לכאבי גב קשים, ולמעשה חלק ניכר מכאבי הגב נגרמים עקב בעיה נפוצה זו. אנשים הסובלים מבעיות הקשורות לחוליות ולדיסקים בגב, יסבלו לרוב מתסמינים נוספים כמו למשל צריבות בכף הרגל, עקצוץ ונימול וכדומה.
  • כמו כן, הדיסקים שבעמוד השדרה שלנו מכילים בעיקר מים, ובעיה נוספת נפוצה אשר משפיעה על מצב היא פשוטה מאוד – התייבשות. בעיה זו ניתן לפתור ולהקל על המצב בקלות בעזרת הקפדה על שתיית מים מרובה. ניתן לחשב בקלות את כמות המים לה זקוק גופכם על מנת לא להתייבש. את משקל הגוף יש לכפול פי 28, וזו תהיה כמות המים אותה יהיה עליכם לשתות במ"ל. לדוגמא, על אדם במשקל 60 ק"ג יהיה לשנות 1.68 ליטר מים ביום.
  • טיפול כירופרקטי לבלט דיסק יכלול אבחון של מיקום הבעיה המדויק, לחיצות עדינות במקומות רלוונטיים בשילוב עם טיפול ברטט של צלילים ותרפיה במכשיר לייזר קר ובנוסף תרגילים לחיזוק הגב המותאמים באופן אישי, כל אלו הם חלק מתוכנית הטיפול. בנוגע לנושא ההתייבשות – רק אתם יכולים לפתור את בעיית ההתייבשות בעזרת הקפדה על שתיית כמות נכונה של מים באופן שוטף.

לסיכום, הכירופרקטיקה מציעה טיפול לבלט דיסק באופן עדין ומקיף, אשר לא מצריך התערבות כירורגית מסוכנת או נטילת תרופות אשר אינן פותרות את הבעיה עצמה.

פריצת דיסק היא אחת התופעות הבלתי נעימות שמהן עלול לסבול האדם. היא מלווה בכאבי גב חזקים שמונעים מהאדם לתפקד כראוי. למרבה המזל, בימינו יש פתרון לבעיה זו. ד"ר יעקב הנס מנהל מרפאת כירופרקטיקה מקצועית ומציע טיפול כירופרקטי בפריצת דיסק. הטיפול אצל יעקב הנס מתבצע בשיטות בלתי פולשניות ועדינות ובאמצעות מגע נקודתי.

מדוע כדאי לבצע טיפול כירופרקטי בפריצת דיסק?

קיימות שיטות שונות לטיפול בפריצת דיסק והנפוצה שבהן היא טיפול כירופרקטי. מטופלים הדוגלים בשיטות טבעיות, אוהבים את הטיפול הכירופרקטי, שכן הוא אינו מצריך את התערבותן של תרופות שונות כיוון שמדובר בטיפול טבעי לחלוטין.

מעבר לכך, הטיפול הכירופרקטי נותן מענה למקור הבעיה, ולא רק לתסמינים שלה. זאת משום שפריצת הדיסק אינה קשורה לכאבי גב כשלעצמם, אלא לליקויים מכאניים שמהם סובל הגוף ברגע נתון. הטיפול הכירופרקטי מסייע לאדם לחזור לעצמו במהירות ולנהל חיים איכותיים.

מהם גורמי הסיכון לפריצת דיסק?

קיימים גורמים שונים שעלולים להוביל לפריצת דיסק בסופו של דבר:

• ישיבה ממושכת – כאשר אנו יושבים, מופעל על גבנו לחץ שהוא פי 2 מהלחץ הרגיל. אם אנו נוהגים לשבת בצורה כפופה או מרושלת, שריר הגב אינם תומכים בו. מצב זה עלול לגרום לפריצת דיסק.
  • עישון – כולנו יודעים שהעישון מזיק לבריאות ועלול להוביל למחלות כמו סוכרת או קשיי נשימה. העישון יכול גם לגרום לפריצת דיסק, שכן הוא מונע אספקת חמצן תקינה לחוליות.
  • הרמה בלתי נכונה של משקל כבד – כאשר אנו מרימים משקל כבד, אנו יוצרים עומס על חוליות הגב. לפיכך, אנשים המבצעים כושר ומרימים משקולות באופן בלתי מבוקר, עובדי חברת הובלות או סבלים עלולים לסבול מפריצת דיסק.
  • חבלה בעמוד השדרה – פגיעה חזקה בעמוד השדרה עלולה להוביל לפריצת דיסק. כך, הפריצה עלולה להתרחש בעקבות תאונת דרכים, פגיעה על ידי אדם או נפילה מגובה רב.

הולכים אל הכירופרקט

אם אתם חשים בכאבי גב ממושכים שאינם עוברים, חשוב לפנות לכירופרקט מקצועי כדי לטפל בבעיה. כדאי ללמוד מעט יותר על תחום הכירופרקטיקה ולמצוא את האדם המתאים ביותר שיוכל לסייע לכם להתמודד עם הכאבים הבלתי פוסקים.

ד"ר יעקב הנס הוא כירופרקט ותיק ומנוסה, אשר עסק בתחום במשך 17 שנה בקליפורניה וקולורדו, וכעת מטפל גם בארץ, כאשר בין טיפוליו השונים נמצא גם טיפול כירופרקטי בעקמת. גישתו הטיפולית של ד"ר הנס הינה גישה הוליסטית אשר מתייחסת אל האדם כמכלול, ולא מפרידה את המערכות השונות אחת מן השנייה. ד"ר יעקב הנס עושה שימוש בשיטות כירופרקטיקה עדינות אשר אינן מפעילות כוח על עמוד השדרה והאזור ולא גורמות לאי נוחות.

מהי עקמת ומהו טיפול כירופרקטי בעקמת?

• עקמת, או סקוליוזיס, הינה ליקוי בעמוד השדרה וביציבה, אשר מתבטא בסטייה של עמוד השדרה אצל הסובלים מעקמת יופיעו הבדלי גובה בין שני צדדיי הכתפיים, או שיהיה מרחק לא שווה של שתיים או אחת מהשכמות מעמוד השדרה, וגם ייתכן מצב של חוסר איזון בין עצמות האגן, אבל אלה רק מאפיינים כלליים. בניגוד למה שחושבים, עקמת לא מתפתחת מישיבה לא נכונה, סחיבת חפצים כבדים או גב כפוף וכולי, אלא לרוב, הסיבות אכן יהיו א-סימטריה מסוימת סביב עמוד השדרה. במקרים מסוימים אין סיבה נראית לעין להתפתחות מצב זה.
  • טיפול כירופרקטי בעקמת: טיפול בעקמת הינו טיפול אשר אורך זמן. כירופרקט מומלץ ידע לאתר את מקור אי הסימטריה אצל המטופל ואז לאבחן כיצד הרגלי היום יום משפיעים על מצב זה. בעזרת יישור ושינוי הרגלים, שחרור חסימות לאורך עמוד השדרה והפגת מתח ניתן לטפל במצב. כמו כן טיפול כזה יכול לכלול גם חיזוק של השרירים מסביב לאזור הבעייתי, התאמת מדרסים לצורך שיפור היציבה, מתן הנחיות לפעילות גופנית מותאמת ותומכת וכולי. כאמור, חלק משמעותי בטיפול ובשימור תוצאותיו הוא התנהלות נכונה במהלך חיי היום יום, וישנן דרכים רבות לסייע לטיפול עצמו ולשמר את תוצאותיו – החל מלמידה אודות ישיבה נכונה ועד למתן הנחיות ליציבה מאוזנת במנחי הגוף השונים.

ואם נסכם

עקמת הינה בעיה נפוצה אשר הסיבות להופעתה אינן ידועות במלואן. במקרים רבים מתגלה העקמת בסמוך לגיל ההתבגרות, אז ישנו פרץ גדילה, כאשר אצל נשים המצב מחמיר יותר מאשר אצל גברים ורצוי לבצע אבחון וטיפול בעקמת בשלבים מוקדמים ככל שניתן.